Zoek jij een mentor?

Ga je na de verkiezingen voor het eerst aan de slag als Statenlid of waterschapsbestuurder? Of ben je een beginnend raadslid, wethouder of fractievoorzitter? Er komt dan veel op je af. Het Steenkampinstituut biedt, in samenwerking met de Bestuurdersvereniging (BSV), de mogelijkheid om begeleiding te krijgen van een mentor. Daarnaast kan een mentor ook interessant voor je zijn als je alweer een poosje aan de slag bent in je nieuwe rol maar toch met de nodige vragen rondloopt. Ook daarvoor kan een mentor uitkomst bieden.

Hoe werkt het?
De BSV heeft een pool van ervaren (lokale) CDA-politici klaar staan die jou kunnen helpen om snel je draai te vinden in je nieuwe functie. Deze mentoren zijn vertrouwenspersonen waar je als starter terecht kan met al je (vakinhoudelijke) vragen over je werk of over je functioneren in je nieuwe rol. De mentoren zijn geselecteerd door het Steenkampinstituut en hebben een mentortraining gevolgd. Een mentor komt niet uit de fractie waar je zelf deel vanuit maakt: je wordt gekoppeld aan een mentor uit een andere gemeente, provincie of waterschap dan waarin je zelf actief bent. Dit doen we bewust: de mentor houdt hierdoor meer afstand van jouw werk en is daardoor beter in staat om jou in je kracht te zetten.

De kosten voor de bemiddeling bedragen € 35,00. Dit bedrag wordt uitsluitend in rekening gebracht wanneer een geslaagde matching heeft plaatsgevonden. Voor dit bedrag krijg je ook toegang tot de Online Toolbox voor de mentee. In deze toolbox vind je tips, verwijzingen naar interessante websites, literatuur en hand-outs die je goed kunt gebruiken in je werk als startend CDA-politicus of -bestuurder.

Voor meer informatie kun je terecht bij Joke Stoker van de BSV, tel. 070-3424892 of per e-mail: joke.stoker@cda.nl

Mentor aanvragen?
Kijk eerst op de kaart  om te zien of er een mentor in jouw buurt beschikbaar is. Zie je een mentor die je aanspreekt? Vraag dan deze mentor aan via het online formulier. Heb je geen voorkeur voor een bepaalde mentor, vul dan ook het online aanvraagformulier in. Een medewerker van de BSV gaat dan aan de slag om een geschikte match voor je te vinden.

Snel leren zwemmen?