Het boek ‘Land van kleine gebaren - Een politieke geschiedenis van Nederland 1780 - 2012’ dient als uitgangspunt voor deze cursus. In enkele online colleges geeft mr. Pia Lokin-Sassen, lid van de CDA-fractie in de Eerste Kamer, en oud-docent staatsrecht aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid RUGroningen, een toelichting op de belangrijkste historische gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis. In deze module vergroot je je kennis van de staatkundige en politieke geschiedenis van Nederland: van de eenwording van het land en de opkomst van de democratie, maar ook van maatschappelijke en parlementaire gebeurtenissen die meer recent speelden. Je sluit de cursus af met het maken van een online eindtoets.

Kennis vergroten van de staatkundige en politieke geschiedenis van Nederland: van de eenwording van het land en de opkomst van de democratie, maar ook van maatschappelijke en parlementaire gebeurtenissen die meer recent speelden.

Alle CDA'ers die meer kennis en inzicht willen krijgen in de staatkundige en politieke geschiedenis van Nederland of deze kennis willen opfrissen.

In deze online cursus komt men aan de hand van enkele online colleges en zelfstudie meer te weten over de belangrijkste gebeurtenissen in de staatkundige geschiedenis van Nederland, van 1500 tot heden.

Werkvormen & Opzet

Het boek ‘Land van kleine gebaren - Een politieke geschiedenis van Nederland 1780 - 2012’ dient als uitgangspunt voor deze cursus. Dit boek dient de cursist bij aanvang van de cursus aan te schaffen. In enkele online colleges geeft Pia Lokin een toelichting op de belangrijkste historische gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis. Per college wordt aangegeven welke hoofdstukken van het boek bestudeerd dienen te worden. De cursist sluit de cursus af met het maken van een eindtoets. Bij een voldoende score voor deze toets ontvangt de deelnemer het certificaat.

€ 15,- exclusief aanschaf studieboek a € 31,50

Deze cursus kan geheel zelfstandig en in eigen tempo online doorlopen worden. Het doorlopen van de module duurt circa 25 uur.

Deze module kun je los volgen, of als onderdeel van de Steenkamp Leergang. Wil je alle 12 modules volgen en het certificaat Steenkamp Leergang behalen? Meld je dan aan bij het Portaal Steenkamp Leergang. Via dit portaal krijg je toegang tot de twaalf modules waaruit de leergang is opgebouwd. Je bepaalt zelf op welk moment je een module volgt en je betaalt per module. Het portaal registreert je vorderingen (behaalde modules).