Omschrijving

Campagnevoeren begint met het bepalen van een strategie. Volg daarom nú deze training en ontvang gratis advies van een campagnespecialist. Dan pluk je er tijdens de campagne voor de volgende verkiezingen de vruchten van!

Doel & Doelgroep

Doel

Na de training:

  • kun je een kiezersonderzoek doen in jouw gemeente;
  • weet je waar jouw kiezers wonen en waar niet
  • weet je hoe je het beste doelgroepen kunt selecteren
  • weet je hoe je kunt achterhalen welke thema’s er leven onder je kiezers
  • kun je mede op basis van het kiezersonderzoek een gericht campagneplan schrijven.

Doelgroep

De training richt zich vooral op de campagneleider, maar het kan ook iemand anders zijn die bij de campagne betrokken is, bijvoorbeeld iemand uit het afdelingsbestuur.

Inhoud

Via deze training doorloop je alle stappen om een goede campagnestrategie te ontwikkelen. Je begint met een eigen kiezersonderzoek. Daarna selecteer je de juiste thema’s, kansrijke doelgroepen en bepaal je de doelen die je wilt bereiken. Na afloop heb je je eigen campagneplan gemaakt. Een goede voorbereiding is het halve werk.

Op basis van een kiezersonderzoek (en de eventueel beschikbare gegevens van het CBS over potentiële kiezers) wordt een campagneplan gemaakt om op een strategische manier campagne te voeren. Dus doelgericht een bepaalde groep kiezers terug te winnen.

Prijs

Wordt bekostigd door het partijbureau om het schrijven van een campagneplan te bevorderen.

Organisatie

Tijdsduur

2 dagdelen (6 uur, de tijd is in te delen op je eigen manier en afhankelijk van hoe breed je het vooronderzoek doet)

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.