Je bent nu ruim een jaar wethouder, dus de witte brood periode is ruimschoots voorbij. Je bent op een rijdende trein gestapt en weet inmiddels in welke richting die trein rijdt.

Tijdens deze bijeenkomst wordt er aandacht besteed aan media, persoonlijke ervaringen en een bepaald thema. Elke module gaat weer een stapje dieper waardoor er een duidelijke opbouw in zit.

Deze leergang is bedoeld voor CDA-leden die wethouder zijn.

Zie 'Opbouw wethoudersprogramma' aan de rechterzijde van de pagina.

De kosten bedragen €495,- per module. Inbegrepen zijn de overnachting, lunch, diner en lesmateriaal.

Een tweedaagse met overnachting op vrijdag en zaterdag. Deze wordt gegeven in het midden van het land (conferentieoord Woudschoten te Zeist).

Dit wethoudersprogramma wordt namens het Steenkamp Instituut 'gepowered' door Agra-Sparta. De trainers zijn Kees van Rooijen en Ton Roerig.

Waardevol om zo bij elkaar te zijn als gelijkgezinden.

Maar hoe zit het met je eigen politieke profiel? Kun je daar ook nog iets van kwijt in je wethouderschap, of moet de fractie daar maar vooral voor zorgen? En hoe voorkom je dat de wegen van jou als collegelid en de fractie in jouw gemeente niet te ver uit elkaar gaan lopen? Hoe doen andere wethouders dat eigenlijk? Hoe blijf je verschil maken, ook binnen een coalitie en college waarin samengewerkt wordt met (vaak een meerderheid van) politieke partijen met andere politieke overtuigingen?

Om met elkaar over deze en andere vragen na te denken, nodig wij je daarom graag uit om deel te nemen aan het (trainings)programma op vrijdag 27 en zaterdag 28 september in Conferentieoord Woudschoten in Zeist. Om het optimale resultaat te bereiken, blijven we daar (liefst) ook met elkaar overnachten. Inspirerende gastsprekers willen gedurende beide dagen graag hun inzichten en ervaringen met je delen.

Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

• Kennismaking
  • Uitwisselen ervaringen
  • CDA-gedachtengoed in de praktijk
  • Integriteit, de wethouder in het glazen huis
  • Krachtenveldanalyse: wethouder als spin in het web?
  • Relevante en prikkelende adviezen vanuit de wetenschap