Ieder wethouderschap is anders. Wat het wethouder-zijn voor jou gaat betekenen is niet te voorspellen. Wel kunnen wij je op weg helpen. Samen met ervaren wethouders proberen we een realistisch beeld te geven van het werk van een wethouder, zodat de verrassingen straks minder groot zijn. De module bestaat uit twee delen:

• Deel 1 (voor kandidaat-wethouders)
  • Deel 2 (voor beginnende wethouders)

Deel 1 (voor kandidaat-wethouders)
In deel 1 leer je en ben je in staat om te onderhandelen, en dan in het bijzonder om de collegeonderhandelingen te voeren. Je vormt je een goed beeld van het wethouderschap en je krijgt zicht op de valkuilen en geboden voor de eerste honderd dagen als wethouder. En je maakt een start met de opbouw van een landelijk laagdrempelig CDA-wethoudersnetwerk.

Deel 2 (voor beginnende wethouders)
In deel twee blikken we terug op de eerste tijd als wethouder. Wat ging er in de eerste 100 dagen zoals verwacht én wat kwam onverwacht. Op vrijdagmiddag krijgen we stijladvies op het gebied van kleding en presentatie met als afsluiting een prachtig diner.

Goede basis voor het proces van kandidaatstelling tot invulling van het wethouderschap