Als volksvertegenwoordiger wil je natuurlijk een band opbouwen met je kiezer. Je wilt laten zien wat je doet en wat je bereikt. Ook wil je weten wat jouw kiezers belangrijk vinden, wat ze aan het hart gaat, waar ze bezorgd over zijn of waar ze zich sterk voor willen maken. Bloggen kan een goede manier zijn om dat te realiseren.

Blogs kunnen een heel effectief onderdeel zijn van je permanente campagne, een manier om vier jaar lang bij de kiezer op het netvlies te staan. Tegelijk kun je ze beschouwen als inhoudelijke visitekaartjes tijdens de verkiezingscampagne.

Maar hoe pak je dat bloggen nu aan? Hoe vaak moet je iets schrijven en hoe lang moet zo’n tekst dan zijn? En waar moet het eigenlijk precies over gaan? Daarover gaat deze virtual classroom Bloggen voor politici, ontwikkeld door het Steenkampinstituut in nauwe samenwerking met de Heren van Kopij.

In twee avonden live online classroom besteden we aandacht aan de kenmerken van een goede blogpost, wisselen we ideeën uit voor geschikte onderwerpen en behandelen we hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw blogs ook werkelijk gelezen worden.

Data

Er is nog geen datum voor deze module. Geef je interesse door aan de rechterzijde van de pagina.

De deelnemersbijdrage is € 45,50

Wat is een live online onderwijs?

Bloggen voor politici is live online onderwijs; een soort webinar, maar dan in een klein groepje van 6 a 8 personen. De cursus is geheel online met opdrachten tussen de twee live online bijeenkomsten door en ook erna. Deze opdrachten worden nagekeken door de docenten.

Hoe houd je de lezer vast?

• Als je blogt wil je dat je lezer geboeid blijft en niet al na twee regels afhaakt. Hoe doe je dat? Dat en veel meer leer je in het webinar Bloggen voor politici.

Hoe voorkom je dat je zonder lezers zit?

• Ben je superenthousiast en plaats je de ene geweldige blogpost na de ander? Maar leest eigenlijk niemand ze? Dan krijgt dat op den duur iets treurigs. Tijdens het Bloggen voor politici helpen we je om een lezerspubliek op te bouwen.