Cursus nieuwe leden

Deze training is bedoeld voor nieuwe leden die zich willen verdiepen in het gedachtegoed van het CDA en de partijorganisatie. De cursus bestaat uit 5 dagdelen waarbij je nader kennis kunt maken met het CDA. Tijdens de cursus ontmoet je andere nieuwe leden, leg je contacten en ontdek je je eigen mogelijkheden en vaardigheden.

Waar en wanneer

Provinciehuis Zuid - Holland, Zuid-Hollandplein 1 te Den Haag

woensdag 13 februari 2019 van 19.30 - 22.00 uur
woensdag 27 februari 2019 van 19.30 - 22.00 uur
woensdag 20 maart 2019  van 19.30 - 22.00 uur
woensdag 10 april 2019 bezoek Tweede Kamer (Lange Poten 4 te Den Haag)
woensdag 17 april 2019 bezoek Provinciehuis

25,00 euro

Fractie in Topvorm

CDA Regiotour

Wilt u graag uw toekomstige fractie helpen om de CDA-boodschap zo goed mogelijk uit te dragen? Of na maart 2018 met uw nieuwe fractie vanaf het eerste moment impact maken in de raad? Merkt u dat u wel een goede boodschap heeft, maar dat deze niet altijd goed overkomt bij uw achterban, de media en de rest van de raad? Dan is de CDA-training ‘Fractie in Topvorm’ (FIT) iets voor u!

Nieuw! Online cursus CDA-gedachtegoed voor politici

Het vertalen en toepassen van de 4 kernbegrippen in de praktijk, daar gaat het in deze cursus om. Met bijdrages van Wopke Hoekstra en Anne Kuik en aandacht voor positionering is deze nieuwe cursus een must voor jou als CDA-politicus. In drie stappen - oorsprong, toepassing en positionering - word je als CDA-politicus, in welke bestuurslaag dan ook, meegenomen in het CDA-gedachtegoed. Word of ben je CDA-politicus? Dan is deze cursus een must voor jou! De cursus komt in juni beschikbaar. Geef hiernaast alvast je belangstelling aan ons door.

Cursusprijs

€ 15,-. Betaling bij online aanmelding. Na aanmelding & betaling krijg je toegang tot de online cursus.

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Cursuskosten

€ 5,-. Betaling bij online aanmelding. Na aanmelding & betaling krijg je toegang tot de online cursus.

Online cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in de online cursus.

Cursusprijs

CDA-Leeskring Zuid-Holland

Thema van de CDA-Leeskring Zuid-Holland op woensdagavond 5 september 2018 is het boek 'De ondergang van de PvdA'. Referenten zijn Wilco Boom (auteur van het boek) en Pieter Gerrit Kroeger. Het thema en de gastspreker voor de leeskring op maandag 12 november 2018 is nog niet bekend.

Waar en wanneer?

Woensdag 5 september 2018 en maandag 12 november 2018, 193.0-22.00 uur
Locatie: Den Haag

Consulent opleiding & ontwikkeling Zuid-Holland - Janneke van de Velde en Alex Koppers

Meer weten over cursussen en trainingen in Zuid-Holland? Vraag het een van uw consulenten Opleiding & Ontwikkeling Janneke van de Velde of Alex Koppers . Zij kunnen u of uw fractie / afdeling adviseren over de opleidingen van het Steenkampinstituut en deze in uw provincie organiseren.

Janneke van de Velde:
zuidholland.si@cda.nl / jannekevandevelde@gmail.com /